Poging 2

1 september 2018 - Pretoria, Zuid-Afrika

Ha allemaal!

Daar stonden we dan, met nog wat rode oogjes van het afscheid nemen, bij het inchecken.

Natuurlijk: 2 koffers te zwaar, dus alles werd weer opengetrokken en verhuisd naar een andere koffer. Na nog wat verdachte snoertjes in de handbagagekoffer van Jaël en verdachte stofjes in de tas van Neline, waren we ook veilig door de douane. Jippie, ons avontuur kon beginnen! Een laatste hamburgertje uit Nederland en een laatste check op het bord met vertrektijden. Waar we een beetje bang voor waren gebeurde: vertraging. Een uurtje later vertrekken.. Het was nog te overzien. Tot een paar minuten later het scherm aangaf dat het nog een uur zou gaan duren. Even tussendoor: onze volgende vlucht vanaf Parijs zou om 23:20 vertrekken. De vertrektijd vanaf Schiphol was inmiddels 22:45, je snapt wel dat dat hem natuurlijk niet meer ging worden.

Onze vlucht werd omgeboekt, we zouden de volgende morgen om 10:35 pas gaan vertrekken. Dus we mochten nog een nachtje in het mooie Amsterdam blijven. Gelukkig niet op een stoeltje op Schiphol, maar in een heerlijk bed in het van de Valk hotel in Amsterdam. En dat inclusief diner, transfer en een heerlijk ontbijt.

Met frisse moed gingen we de volgende morgen weer richting Schiphol, voor poging 2. En die verliep best wel heel erg goed, we hebben ons 10 uur lang vermaakt met disney films kijken, eten en wandelingetjes naar het toilet maken.

We landden volgens planning om 21:15 in Johannesburg. En daar was ons volgende stressmomentje: de koffers. Want waar waren die gebleven? Hopelijk niet in Parijs. Want we kregen onze koffers niet meer terug de vorige nacht. Dit keer hadden we genoeg aan poging 1, Annieks koffer lachte ons als eerste toe. Pfieuw. Met 3 karren vol koffers gingen we weer op pad. Op zoek naar Jaco, een aardige jongen die ons zou komen ophalen. Na even zoeken kwam hij ons tegemoet lopen, en gingen we hortend en stotend de roltrappen op en af, met onze volle karren.

Na een klein uurtje rijden arriveerden we in ons huisje, een leuk houten huisje met een rieten dak, pal naast het zwembad.  Slaap lekker!

Uitgeslapen en al, werden we door Peter opgehaald en naar Hertz gebracht. Daar zou onze gehuurde auto klaar staan. Maar ook hier mislukte poging 1. De auto was er niet en we moesten weer terug naar het vliegveld. En daar stond onze Toyota Corolla te schitteren! Maaike had de primeur: als eerste in Zuid-Afrika, in onze huurauto, terugrijden. Een samenvatting van het verkeer in Zuid-Afrika: fietsende mensen langs de snelweg, links rijden natuurlijk, aan beide kanten inhalen, rode stoplichten negeren en de maximumsnelheid keer 2 (240 dus ongeveer..)

Wij vermaken ons hier wel, tot snel!

1. Gerry Schouten:
    1 september 2018
    Wat leuk joh, heel veel plezier daar, en geniet ervan
  2. Wim Hellenthal:
    1 september 2018
    Het is fijn om te lezen over jullie en jullie ervaringen! Ik wens jullie een fijne tijd daar!
    En van die koffer met verdachte snoertjes van Jael had ik wel verwacht .
  3. Rianne:
    Gaaf! Veel plezier meiden! ☺️
  4. Anneke van Boven:
    1 september 2018
    Anniek en de 3 andere stagelopers. Een hele goede tijd in zuid Afrika. Doe je best
  5. Corrie:
    1 september 2018
    Mooi, goed aangekomen dus zowel van het diner en ontbijt als met het vliegtuig.
    Fijne tijd!
  6. Dineke van Olst:
    1 september 2018
    Heerlijk meiden.... gearriveerd op jullie bestemming.
    Laat het avontuur maar beginnen.
    Tot de volgende blog!👋
  7. Arjan van Brummen:
    1 september 2018
    Wat een avontuur! Geniet er enorm van👍
  8. Wilma Kolkman:
    2 september 2018
    Wat een begin! Haha. Om nooit te vergeten. Direct al een leuk verhaal. Ik kijk uit naar het volgende verhaal. Nu maar even lekker settelen en geniet van jullie avontuur.
  9. Juffrou Knol :):
    19 september 2018
    Welkom in SA... Hollanders is gewoond aan alles op tyd ensovoorts, in SA is alles bietjie anders, soos geblyk het met die huurmotor. Gelukkig het alles reggekom!